joi, 20 august 2015

Ce-mi place mie la unii români

        Titlul se vrea a fi foarte sarcastic, și-o să citiți în continuare de ce se vrea a fi sarcastic.
        Starea mea asta anapoda se trage de la faptul că observ că tot mai mulți studenți sau viitori studenți se îndreaptă spre specializări de management. Faza în cauză: la mine la facultate, pe departamentul de Calculatoare și Tehnologia Informației există 2 masteruri și anume Securitatea Sistemelor de Calcul și Management în Tehnologia Informației. Și cred că ați ghicit unde se îmbulzește lumea: la Management în Tehnologia Informației, iar la Securitatea Sistemelor de Calcul se înscriu MAXIM 2 - 3 persoane astfel încât se anulează tot timpul acest program de master. Și pe lângă asta, șefa de departament, în loc să încurajeze viitorii masteranzi să se înscrie la Securitatea Sistemelor de Calcul, îi descurajează și apoi le menționează că Managementul în Tehnologia Informaţiei e un program de master foarte bun.
         Daţi-vi voie să vă mai spun câte ceva:

  • la un moment dat nu numai că se va satura piața de manageri de orice fel, ci mulți nu-și vor mai găsi posturi în domeniul în care s-a specializat, deoarece nu va mai exista îndeajuns de multe persoane „pe care să le conducă”;
  • oricum ar fi programul acesta de studii, dar numai foarte bun nu e, credeți-mă. Cunosc majoritatea profilor care predau la el, mi-au predat și mie la licență și vă spun că numai exigenți și îndreptați spre performanță nu sunt;
  • și mă mai intrigă faptul că unii, după ce s-or chinuit 4 ani la un profil real (aici mă refer la specializările de Științele Naturii și diverse variații ale specializării de bază Mate - Info) sau chiar de la specializările tehnice, aleg să meargă la un program de științe economice la universitate.
        Deci, cam asta mi-s plângerile legate de universități și studii postliceale momentan.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu